2015. június 15., hétfő

Határtalanul - 2. nap

Második nap.
A korai kelés után elfogyasztottuk a reggelit és 8 órakor már útban voltunk Pazin felé, amely Verne Gyula: Sándor Mátyás című regénye nyomán vált híressé. Itt kiselőadást tartottunk az 1848-49-es szabadságharc és a kiegyezés közötti időszakról. Megtekintettük a sós vizű Limski-fjordot is.
Ezután buszra szálltunk ismét. Rovinj gyönyörű szűk utcáin sétáltunk. Ebédre pizzát ettünk és fagyit.

Teli hassal indultunk Pólába a hadikikötőhöz, ahol drámajátékkal felelevenítettük az 1918-as flottaátadást. A katonai temetőben megkoszorúztuk a magyar halottak emléktábláját. Az előadásunk előtt volt még időnk, hogy ellátogassunk az amfiteátrumba és megnézzük a római kor emlékeit, a diadalívet és az Agustus templomot. Hat órakor a Móricz Zsigmond Magyar Kultúregyesület tagjaival közösen emlékeztünk meg a Nemzeti összetartozás napjáról.. Rijeka felé Opátiában megálltunk és a megnéztük a 19. századi magyarok üdülő palotáit, sétáltunk az esti forgatagban. A hideg vacsora után nem maradt el a betervezett póker játék sem.

Írták: Pasitka Paulo, Hock Anna, Mogyorósi Dániel, Nagy Jordána.